La reconstrucción de la cadarma d'un neñu neandertal protagoniza una amplia esposición sobro esta extinta especie humana n'Asturies

Infiesto acueye una amuesa con reproducciones n'impresión 3D de restos fósiles de los trelce neandertales topaos na cueva d'El Sidrón | La exhibición dexa conocer la meyor colección de fósiles neandertales atopada na Península Ibérico y uno de les más completes del mundu | La esposición inclúi tamién la cara parcial d'un varón, el quexal d'una muyer, la conxunción de maxana y fémur d'un varón y pieces de la cadarma postcraneal |  ‘Los Trelce d'El Sidrón’ va tar allugada nel Edificiu de la Obra Pía de Infiesto y va ser inaugurada'l 21 de mayu cola presencia de los sos coordinadores, los investigadores Marcu de la Rasilla, de la Universidá d'Uviéu, y Antonio Roses, del Muséu Nacional de Ciencies Naturales (CSIC)

La reconstrucción de la cadarma d'un neñu neandertal protagoniza una amplia esposición sobro esta especie humana extinta que se va inaugurar en Infiesto el próximu 21 de mayu y qu'ufierta un percorríu pola meyor colección de fósiles neandertales atopada na Península Ibérica, procedente de la Cueva d'El Sidrón, n'Asturies.

L'amuesa, titulada Los Trelce d'El Sidrón y allugada nel Edificiu de la Obra Pía de Infiesto (Piloña), va ser inaugurada cola presencia de los sos coordinadores, los investigadores Marcu de la Rasilla, de la Universidá d'Uviéu, y Antonio Roses, del Muséu Nacional de Ciencies Naturales (CSIC), que van esplicar los detalles de la nueva esposición y van ufiertar xuna puesta al día de les investigaciones en marcha llevaes a cabu pol equipu investigador. Va Asistir tamién, en representación de la Universidá d'Uviéu, la so vicerrectora d'Investigación, Irene Díaz.

La esposición enmarcar nel desenvolvimientu del Protocolu Xeneral d'Actuación destináu a la protección, investigación y divulgación del patrimoniu cultural y científicu xeneráu polos estudios de los restos humanu y arqueolóxicu neandertales apaecíos na Cueva d'El Sidrón.

“L'amuesa ufierta distintes novedaes físiques y audiovisuales destinaes a un meyor espardimientu y internacionalización d'esta escepcional colección de fósiles neandertales”, esplica Roses.

Unu de les cadarmes neandertales más completos del mundu

Xuna de les protagonistes de la esposición ye la reconstrucción de la cadarma d'un neñu neandertal de 7,7 años y xuna estatura envalorada de 111 cm recuperáu nes escavaciones d'El Sidrón, que s'esibe per primer vegada. “Tratar de la cadarma meyor representáu esti xacimientu y unu de los más completos del mundu”, apunta Roses.

L'estudiu de les sos pautes de crecedera foi publicáu na prestixosa revista Science y anguaño investíguense aspeutos concretos de la so maduración ósea. La reconstrucción de la cadarma del xuvenil 1 inclúi 120 pieces que tomen bona parte de los güesos de la cabeza, el tórax y les estremidaes. Amuésase tamién como novedá un molde endocraneal (reconstrucción del celebru) con una capacidá cranial envalorada de 1330 cm3.

“Xuntu cola cadarma del Xuvenil 1, esíbense les fieles reproducciones de 9 nuevos fósiles d'esti xacimientu, incluyíos la cara parcial (maxilar y quexal) del Adultu 2 (varón), el quexal del Adultu 3 (muyer), la conxunción de maxana y fémur d'un adultu masculín, según otres pieces de la cadarma postcraneal”, numbera De la Rasilla.

Reproducciones con impresión 3D

Toes estes reproducciones fueron realizaes coles nueves técniques d'impresión 3D lo qu'amenorga sustancialmente el posible riesgu de deterioru de los fósiles orixinales. Amás, estes pieces adquieren un gran valor espositivu gracies a xuna restitución cromática especializada. Na nueva amuesa inclúyense nueves cartelas ya informaciones cola novedá de que toes elles tán traducíes al inglés, dotando a l'amuesa d'una mayor internacionalidad.

Otra de les novedaes presentaes ye la ellaboración d'un video esplicativu de los afayos de los últimos años que va ser espublizáu poles redes sociales tantu completu como en pequenes píldores col fin de llegue a distintos sectores de la ciudadanía.

Otra de les primicias más importantes apurrir la Universidá d'Uviéu col anunciu de la programación d'un cursu de branu de calter internacional que se va realizar na localidá de Infiesto, destináu a dar a conocer a una amplia audiencia les últimes investigaciones sobro'l mundu de los neandertales.
Pela so parte, l'equipu investigador d'El Sidrón va tener la posibilidá de presentar les resultancies sobro les investigaciones en cursu que tomen la bioloxía evolutiva de la maxana, el tórax, les vértebres cervicales (axis), la lateralidad na confección de la industria lítico, etc.

“Xuna llínea de trabayu na colección de fósiles d'El Sidrón tien enforma que siguir apurriendo ye l'estudiu comparáu de la crecedera y el desenvolvimientu de l'adolescencia y evolución del ciclu vital humanu”, conclúi Roses.

Documents