template-browser-not-supported

Notas de prensa

Una investigación de la Universidá d'Uviéu destaca'l relevante papel de los estudiantes d'Enfermería nos centros sanitarios

El 71% de los profesionales d'enfermería considera que les aportaciones del estudiantáu mientres la so formación en redolaes sanitaries son positives | L'estudiu destaca que les contribuciones del alumnáu arriquecen non solo a los profesionales n'exerciciu, sinón tamién a los pacientes y les sos families | El trabayu, lideráu polos profesores Ana Fernández Feito y Alberto Lana Pérez, foi publicáu nes revistes ‘Journal of Advanced Nursing’ y ‘Nurse Education in Practice’, de máximu impactu na so área de la conocencia

Los estudiantes del grau d'Enfermería realicen contribuciones relevantes nos centros sanitarios nos que reciben formación práctica. Esta ye una de les conclusiones a les que llegaron investigadores de la Facultá de Medicina y Ciencies de la Salú de la Universidá d'Uviéu. L'estudiu, lideráu polos profesores del Departamentu de Medicina de la institución académica asturiano Ana Fernández Feito y Alberto Lana Pérez, foi publicáu nes revistes Journal of Advanced Nursing y Nurse Education in Practice, de máximu impactu na so área de la conocencia.

El investigadores llegaron a esta conclusión en realizando un estudiu nel que participaron más de 1000 profesionales de la enfermería d'Asturies, Cantabria y Llión. Para ello, ellaboraron un cuestionariu que tenía por oxetu midir les contribuciones de los estudiantes d'enfermería nes redolaes clíniques. El trabayu refundió una primer resultancia. “El 71% de los profesionales d'enfermería consideró que les contribuciones del alumnáu yeren positives”, destaca Fernández Feito. Los aspeutos meyor valoraos polos profesionales fueron: “convertir en futuros profesionales que conocen el centru sanitariu”, “dexen a los profesionales d'enfermería desenvolver la so función docente” y “constitúin un nexu ente'l centru sanitariu y l'universitariu”. L'aportación más destacada con al respective de los pacientes foi: “apurren curiaos integrales a los pacientes”. 

Sicasí, l'aspeutu con una puntuación más baxa foi “ayuden a allixerar la carga de trabayu”. “Esti últimu aspeutu, según el autores del estudiu, probablemente guarda relación col esfuerzu que supon tutorizar estudiantes mientres desempeñen les sos xeres asistenciales”, afirma esta investigadora. 

El cuestionariu tamién s'aplicó nel ámbitu d'atención primaria con resultancies bien similares. Les principales aportaciones del alumnáu nos centros de salú coinciden prácticamente cola opinión de los profesionales hospitalarios.  

“Esti estudiu dexónos poner el focu na función docente de los centros sanitarios, onde se produz xuna inevitable interacción ente alumnáu profesional-pacientes que resulta mayoritariamente positiva, pero que tamién precisa ser valoráu, yá que implica un esfuerzu adicional pa les enfermeres y enfermeros qu'anguaño ta pocu o nada compensáu”, indica Alberto Llana. 

Dambos investigadores recuerden que, nos centros sanitarios, prácticamente tolos profesionales d'enfermería exercen un rol docente col alumnáu universitario, que se suma a la so función asistencial y de xestión clínica. “Esti llabor intensificóse mientres los últimos años col aumentu del númberu d'hores de práctiques y de titulaciones de grau y posgráu”, indiquen. Polo xeneral, tender a pensar nel alumnáu como un axente pasivu qu'allega a les práctiques clíniques p'adquirir conocencies y habilidaes técniques de les enfermeres mientres un rotatoriu clínicu. Sicasí, el autores del estudiu resalten qu'esos estudiantes tamién realicen contribuciones en sentíu inversu, y “pue que non solo arreyen a enfermeros y enfermeres, sinón que les sos aportaciones sían más globales mientres la so interacción con pacientes y familiares nos centros sanitarios”, conclúin dambos profesores.  

Referencia

Esta investigación recibió financiamientu de l'Acción Estratéxica en Salú del ISCIII (PI18/00086) nel periodu 2019-2022. 

Publicáronse 3 artículos sobro esti estudiu: 

Fernández-Feito A, García-Cueto E, Díaz-Alonso J, Valcárcel-Álvarez Y, Parás-Bravo P, Andina-Díaz E, Lana A. Contribution of students to nursing practice settings during clinical training: design and validation of a questionnaire. J Adv Nurs. 2021 Sep;77(9):3940-3951. doi: 10.1111/jan.14891

Díaz-Alonso J, Fernández-Feito A, João Forjaz M, Andina-Díaz E, García-Cueto E, Lana A. Contributions of nursing students during their clinical practice in primary care: Adaptation and validation of a scale. Nurse Educ Pract. 2022 Nov;65:103496. doi: 10.1016/j.nepr.2022.103496

Fernández-Feito A, Valcárcel-Álvarez Y, Andina-Díaz E, Parás-Bravo P, Díaz-Alonso J, García-Cueto E, Lana A. Contribution of nursing students to clinical settings: A multi center cross sectional study. Nurse Educ Pract. 2023 Mar;68:103601. doi: 10.1016/j.nepr.2023.103601

 Y se realizó y defendió una tesis doctoral:

Julián Díaz Alonso. “Contribuciones de los estudiantes de enfermería a los entornos de prácticas clínicas”. Programa de Doctorado de Ciencias de la Salud. Director: Alberto Lana Pérez. 14/06/2024. Calificación: Sobresaliente cum laude.

Documents