‘La imperfección como camín’ inclúi barganal d'una trentena d'obres integraes nel proyectu ‘Contra'l canon’, frutu de la collaboración ente la institución académica y l'Asociación Feminista d'Asturies Clara Campoamor | L'artista, acompañada pola vicerrectora d'Estensión Universitaria y Proyección Cultural, María Pilar García Cuetos, y pol comisariu, Santiago Martínez, inaugura esta tarde l'amuesa, que podrá vese hasta'l próximu 8 d'avientu | La esposición axunta xuna amplia y cuidada selección de la so obra, al traviés de la qu'Elena Rato fala de too aquello que-y apasiona, trescála-y y esmolez-y
L'artista asturiana Elena Rato (Noreña, 1979) inaugura esta tarde, na Sala d'Esposiciones de la Universidá d'Uviéu, l'amuesa La imperfección como camín, qu'axunta xuna amplia y cuidada selección de tola so obra. Dende güei y hasta el próximu 8 d'avientu, quien visiten esti espaciu del Edificiu Históricu van poder esfrutar de casi xuna trentena de pintures que revelen la so manera venturero y decidío d'enfrentase a la creación.
La esposición enmarcar na iniciativa artística Contra'l canon, un proxecto frutu de la collaboración ente l'Asociación Feminista d'Asturies Clara Campoamor y el Vicerrectorado d'Estensión Universitaria y Proyección Cultural de la Universidá d'Uviéu que tien por oxetivu averar la obra d'artistes que tienen de mancomún tanto'l so compromisu social y artístico como la so voluntá por cuestionar aspeutos que se consideraben canónicos na pintura, como la bidimensionalidad o les llendes del marcu.
Elena Rato participa güei na inauguración d'una esposición que resume nel catálogu almitiendo que “tou xira en redol al sutil camín ente suprimir emociones y sumise n'elles”, dos estremos nos que naz la pulsión creadora de la so pintura. L'artista va tar acompañada na presentación de l'amuesa pola vicerrectora d'Estensión Universitaria y Proyección Cultural, María Pilar García Cuetos, y pol comisariu de la esposición, Santiago Martínez.
Nes pintures, que dende güei se pueden ver na Sala d'Esposiciones de la Universidá d'Uviéu, amuésase la so atracción pol informalismo y l'espresionismu astractu, el cultu a el color y al xestu, que caractericen la so obra. Tamién se repara la so evolución como artista al traviés de los años, con pieces pertenecientes a les sos principales series. Roses, mariellos y negros convertir en protagonistes nes sos pintures, que cunten con delles referencies figuratives velaes so capes de colores planos delimitadas pola variación tonal.
La vicerrectora d'Estensión Universitaria y Proyección Cultural, María Pilar García Cuetos, destaca nel catálogu de la esposición que “esta formosa propuesta de l'artista Elena Rato refier a la imperfección, daqué poco valoráu ya inclusive estigmatizáu nel contestu nel que vivimos, nel que s'impon xuna suerte d'ideal autoritariu basáu nuna guapura seriada o la busca continua del ésitu. Frente a ello, frente al canon, esta ceadora suxúrenos la imperfección como camín”.
García Cuetos señala que la obra d'esta ceadora “ta llena d'emoción, qu'envolubra a quien la contemplen ensin arrenunciar a qu'esa espresión emocional tea tamién venceyada a les sos reflexones”. Xuna ambivalencia especialmente interesante cuidao que, a xuiciu de la vicerrectora, “quebra'l conceutu patriarcal de que l'arte de les muyeres ta venceyáu fundamentalmente a una visión más cercana a los sentimientos elemental y rellacionar col so rol tradicional”. “La obra d'Elena Rato fálanos de too aquello que-y apasiona, trescála-y y esmolez-y”, sorraya.
Pela so parte, la presidenta de l'Asociación Feminista d'Asturies Clara Campoamor, Gloria García Nieto, celebra nes sos palabres que La imperfección como camín ye la quinta esposición del proyectu Contra'l canon, de la mano d'una artista polifacética y multidisciplinar nes sos manifestaciones plástiques, que'l so rastru de color dexa averar a la so obra dende'l movimientu y la reflexón”. Na mesma llínea, Carmen Suárez define la so obra como “xuna esplosión de color” qu'empieza a forxase na infancia d'Elena Rato nel so enfotu por romper los cánones clásicos.
A última hora, el comisariu de la esposición, Santiago Martínez, considera que “Elena Rato ye xuna artista con una temprana reconocencia profesional, consecuencia del so tesón y calidá, y exemplu del gran nivel creativu de les artistes nel panorama asturianu”. El títulu de l'amuesa supon en sí mesmu, asegura, “un clarificador adelantu de la so manera venturero y decidío d'enfrentase a la creación”. La so trayectoria tuvo marcada por una constante investigación, esperimentación y busca de la perfección. Caúna de les sos obres “ye frutu de les sos duldes, d'eses imperfecciones que-y han serviciu p'aprender y maurecer y que son esenciales nel so camín, un terrén bien fértil pa los sos afayos plásticos”, describe'l comisariu.
“La imperfección ye'l camín ye un proyectu que s'afai a la perfección a la filosofía de Contra'l canon, cumpliendo con un doble oxetivu: amuesa la evolución y el nivel creativu d'esta artista de referencia internacional y, sobremanera, ufierta la oportunidá d'entender que l'arte ye un puntu d'alcuentru, un espaciu de reflexón y pa la llibertá”, conclúi Santiago Martínez.
Mesa redonda
Nel marcu de la esposición d'Elena Rato na Universidá d'Uviéu, programóse xuna mesa redonda, en La Casa Abierta, el próximu xueves, 21 de payares, a les 19:00 hores, na Aula Magna del Edificiu Históricu. Nella, van participar l'artista xuntu al comisariu de l'amuesa, Santiago Martínez, y a la presidenta de l'Asociación Feminista d'Asturies Clara Campoamor, Gloria Nieto.