“Ye una estratexa innovadora que se convierte nun pasu esencial para garantizar que l'estudiantáu arréyese viviegamente nel desenvolvimientu y tomar de decisiones de la universidá”, esplica'l vicerrector d'Estudiantes y Empleabilidá, Alfonso López Muñiz | El Conseyu de Gobiernu empezó con unes palabres del rector, Ignacio Villaverde, de condolencias y sofitu a toles persones afectaes pola envernada na Comunidad Valenciana, Castiella-La Mancha, Murcia, Andalucía y Aragón, tres les que se guardó un minutu de silenciu | La Universidá d'Uviéu aprobó tamién la Relación de Puestos de Trabayu y l'Ufierta Pública d'Empléu, qu'afecta tantu al Personal Técnico de Xestión, Alministración y Servicios como al Personal Docente ya Investigado
Amontar, consolidar y modernizar la participación estudiantil na vida universitaria. Este ye l'oxetivu del primer Plan de Participación Estudiantil aprobáu esta mañana nel Conseyu de Gobiernu de la Universidá d'Uviéu. Impulsáu pol Vicerrectorado d'Estudiantes y Empleabilidá en collaboración col Conseyu d'Estudiantes, el plan cunta con un enfoque integral y allíniase con normatives europees y nacionales para potenciar la voz de los estudiantes en cuatro árees clave: la so representación nos órganos de gobiernu, el voluntariáu y asociacionismo, les actividaes sociocultural y deportivu, y l'ámbitu académico y formativo.
El vicerrector d'Estudiantes y Empleabilidá, Alfonso López Muñiz, encargáu de presentar el plan énte'l Conseyu de Gobiernu, esplicó qu'atopamos énte una estratexa innovadora que se convierte nun pasu esencial pa garantizar que los estudiantes arréyense viviegamente nel desenvolvimientu y tomar de decisiones de la universidá, fomentando asina xuna comunidá académica más inclusiva y participativa”. El primer Plan de Participación preséntase como xuna guía estratéxica pal futuru, con acciones concretes y organismos responsables del so implementación, como l'Observatoriu del Estudiantáu (YES-UO) y la Mesa del Estudiantáu, que van velar pol siguimientu y cumplimientu del plan. La Universidá d'Uviéu ye xuna de les instituciones pioneres en poner en marcha esti tipu de planes, con un documentu que foi treslladáu a la Conferencia de Rectores d'Universidaes Españoles (CRUE) coles mires de convidar a otres instituciones a adoptar planes similares, pa “contribuyir a una visión nacional na que los estudiantes xueguen un rol esencial na meyora continua de la educación cimera n'España”, según palabres del vicerrector.
El primer Plan de Participación Estudiantil establez diverses acciones enfocaes a ameyorar la integración y participación de los estudiantes na vida universitaria. Estes acciones tán entamaes en redol a cuatro exes principales:
- Gobernanza Universitaria: Inclúi la participación d'estudiantes n'órganos colexaos y comisiones (como'l Claustru y el Conseyu de Gobiernu) onde pueden opinar y votar sobro decisiones estratéxiques y académiques de la universidá, lo que fortalez la representación estudiantil en tolos niveles alministrativos.
- Voluntariáu, Cooperación y Asociacionismo: Promueve la creación d'asociaciones estudiantiles y la participación n'actividaes de voluntariáu. Al traviés de convenios con ONGs y entidaes de sofitu social, los estudiantes tienen oportunidaes pa collaborar en proyectos d'impactu social, lo que refuerza la so conciencia social y fomenta habilidaes en lideralgu y trabayu n'equipu.
- Actividaes Socioculturales y Deportives: Ufierta un ampliu abanicu d'actividaes, como'l teatru, el coru y l'alderique universitariu, qu'incentiven la creatividá y el desenvolvimientu de competencies interpersonales. Tamién, facilítase l'accesu a deportes entamaos, promoviendo'l bienestar físico y mental de los estudiantes.
- Docencia, Investigación y Formación Complementaria: Sofita la participación d'estudiantes en proyectos d'investigación, práctiques esternes y cursos adicionales que complementen el so aprendizaxe teóricu con esperiencia práctica. Al traviés d'iniciatives como les beques de collaboración y programes de microcredenciales, bríndase formación especializada y certificaciones p'ameyorar la so empleabilidá.
Informe del rector
El Conseyu de Gobiernu d'esta mañana cuntó con un informe del rector, Ignacio Villaverde, que quixo empezar la xunta con unes palabres de condolencias y sofitu a toles persones afectaes pola envernada de la Comunidad Valenciana, Castiella-La Mancha, Murcia, Andalucía y Aragón, tres les que se guardó un minutu de silenciu. Nel so informe, el rector realizó'l balance habitual del entamu de cursu y presentó a los conseyeros los oxetivos del so equipu pal cursu 2024-2025, ente los que destaca l'afitamientu de la estratexa d'hubs, la redacción de les bases d'una nueva docencia, la revisión de la ufierta de máster, la creación de la Escuela d'Eméritos, o la puesta en marcha d'un Centru Internacional de Emprendimiento Tecnolóxicu.
Ufierta Pública d'Empléu y Relación de Puestos de Trabayu
El Conseyu de Gobiernu d'esta mañana tamién aprobó la Relación de Puestos de Trabayu de Personal Técnico, de Xestión y d'Alministración y Servicios, tanto funcionariu como llaboral. La nueva RPT, tal que esplicó'l xerente, José Antonio Díaz Llagu, apruébase coles mires d'afaer y reordenar la organigrama a la estructura de gobiernu actual, resultante de les elecciones al rectoráu; afaer el plan estratéxicu en reorganización alministrativa aprobáu por Conseyu de Gobiernu y Conseyu Social el 29 d'abril de 2022 y el 18 de mayu de 2022 respectivamente, afaer los perfiles profesionales de personal llaboral y faer posible l'aplicación del teletrabajo.
Tocantes a la Ufierta Pública d'Empléu afecta tantu a Personal Técnico, de Xestión y d'Alministración y Servicios como a Personal Docente Investigador. En concretu, aprobáronse un total de 173 places de PDI y 106 DE PTGAS. Les places de PTGAS correspuenden a 53 places de vez llibre y 53 de promoción interna. Les places de PDI partir de la siguiente forma: 48 places de Profesor Permanente Llaboral; 54 places de Titular d'Universidá; 54 places de Catedráticu d'Universidá per promoción interna. El restu (17 places) son pa investigadores contrataos por programes d'excelencia y acreditación I3/R3, por vez llibre (3 pa Catedráticu d'Universidá I3/R3; 9 pa Titular d'Universidá I3/R3, y 5 pa Permanente Llaboral I3/R3).
Nel apartáu de Profesoráu, tamién s'aprobó la dotación de cinco places de profesor Ayudante Doctor nel departamentu d'Informática (dos places na área de Ciencia de la Computación ya Intelixencia Artificial, xuna plaza na área de Llinguaxes y Sistemes Informáticos, 1 plaza na área d'Inxeniería Telemática y xuna plaza na área d'Arquitectura y Tecnoloxía de Computadores), financiaes pola Alministración Autonómica del Principáu d'Asturies pal cursu 2024-2025. El vicerrector de Polítiques de Profesoráu y Ordenación Académica esplicó que “con esta estratexa, podrán cubrir les hores pindies de la contratación de profesoráu nel segundu semestre del presente curso, al empar que va potenciar l'afitamientu del profesoráu nesti departamentu”.
Amás, modificóse la Relación de Puestos de Trabayu de Personal Docente Investigador, p'afaelo al nuevu escenariu que resulta del conveniu robláu ente'l Ministeriu de Ciencia, Innovación y Universidaes, la Conseyería de Ciencia, Empreses, Formación y Empléu del Principáu d'Asturies y l'Universidá d'Uviéu, pa la implementación del Programa d'Incorporación de Talentu Docente ya Investigador a les Universidaes Públiques Españoles, y que, na Universidá d'Uviéu traducir na creación de 57 nueves places de Profesoráu Ayudante Doctor.
- NP La Universidad de Oviedo impulsa su primer Plan de Participación Estudiantil para fortalecer la representación del estudiantado
- Informe del rector, Ignacio Villaverde
- Informe Delegación del Rector para las Alianzas Internacionales
- Informe del Vicerrectorado de Estudiantes y Empleabilidad
- Informe del Vicerrectorado de Extensión Universitaria y Proyección Cultural
- Informe de Gerencia
- Informe INGENIUM
- Informe del Vicerrectorado de Internacionalización
- Informe del Vicerrectorado de Investigación
- Informe del Vicerrectorado de Planificación Estratégica y Coordinación de Campus
- Informe del Vicerrectorado de Políticas del Profesorado y Ordenación Académica
- Informe de Secretaría General
- Informe del Vicerrectorado de Transferencia y Relaciones con la Empresa