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Estudiantes d'Educación Infantil de la Universidá d'Uviéu converten películes en xuegos dixitales sofitaos en realidá aumentada ya intelixencia artificial

La investigación, liderada por profesores del Departamentu de Ciencies de la Educación, ufierta a los futuros maestros la posibilidá de desenvolver les sos competencies didáctiques, creatives y dixitales | Los estudiantes ellaboraron 24 xuegos a partir de películes d'animación como ‘Toy Story’, ‘Bisarmes S.A.’, ‘Inside Out’, ‘Ice Age’, ‘Encantu’ o ‘El rei Llión’ | Les resultancies del proyectu acaben de ser publicaos na revista ‘Journal of New Approaches in Educational Research’, de máximu impactu na so área de la conocencia

Estudiantes del Grau d'Educación Infantil de la Universidá d'Uviéu participaron nun proyectu d'investigación para convertir películes d'animación en xuegos dixitales sofitaos en realidá aumentada ya intelixencia artificial. L'estudiu, lideráu por docentes del Departamentu de Ciencies de la Educación de la institución académica asturiana, ufiertó la oportunidá a los futuros maestros de desenvolver especialmente les sos competencies didáctiques, creatives y dixitales. Les resultancies d'esta investigación acaben de publicar na revista Journal of New Approaches in Educational Research, de máximu impactu na so área de la conocencia.  

M. Esther del Moral, catedrática de Tecnoloxía Educativa del Departamentu de Ciencies de la Educación, destaca qu'esta investigación derivar d'un proyectu d'Innovación financiáu pola Universidá d'Uviéu-- implementáu na asignatura de Comunicación, Desenvolvimientu Infantil y Educación de 4º cursu del Grau de Maestru n'Educación Infantil. “Aprovechamos la familiarización de los universitarios col llinguaxe del cine, les técniques de gamificación, l'usu d'aplicaciones de realidá aumentada ya intelixencia artificial para convertir películes d'animación infantil en xuegos educativos, tales como Toy Story, Monstruos S.A., Inside Out, Ice Age, Encantu o El rei Llión”, esplica. 

Los universitarios decidieron el so propiu procesu creativu para tresformar les narratives fílmicas nun formatu lúdicu y interactivo. Dalgunos apostaron por estender el relatu orixinal y otros por afondar nél, camudando o creando nuevos elementos ficcionales como personaxes, escenarios o trames. Amás, incorporaron retos rellacionaos con conteníos curriculares propios de la etapa d'Educación Infantil a la que se dirixen.

Los estudiantes ellaboraron 24 xuegos, 15 en formatu dixital y 9 que combinaron recursos físicos y dixitales. Los xuegos dixitales implementar na plataforma Genially, incorporando botones interactivos, barres de progresu, mapes de saléu internu para facilitar el so manexu y usabilidad. Amás, los participantes nesta práctica d'innovación educativa teníen que primar la jugabilidad, polo que los retos integraos teníen de tener una dificultá progresiva y elementos motivadores.

“Los xuegos en soporte físicu combinen materiales manipulativos que construyeron utilizando aplicaciones d'intelixencia artificial para recrear escenarios y personaxes”, comenta la tamién investigadora de la Universidá d'Uviéu Nerea López Bouzas. “Tamién incorporen retos o misiones lúdiques con calter educativu para favorecer la inmersión de l'audiencia infantil al interactuar con recursos de realidá aumentada. Concretamente, construyeron maquetes, xuegos de mesa y cubos aumentaos”, añede.

Dambos tipos de xuegos integren audios para esplicar l'oxetivu y les riegles del xuegu ya indicaciones para avanzar y superar les misiones. Coles mesmes, podíen integrar vídeos de les películes orixinales, de YouTube o d'ellaboración propia para cohesionar el relatu. Los estudiantes tamién ellaboraron recursos físicos para realizar actividaes manipulativas. Averóse-yos al usu de ferramientes como Canva, Genially o Video Maker y de apps d'intelixencia artificial como eBing, Remove, Scribbel Diffusion, Canva IA o Animated Drawingspara crear personaxes, escenarios y elementos ficcionales; y Voice Forge, CapCut o Animaker Voice para xenerar llocuciones y vídeos.

Jonathan Castañeda, profesor de la Facultá de Formación del Profesoráu y Educación, tamién implicáu nel estudiu, pon de manifiestu qu'esta práctica ufiertó la oportunidá a los futuros docentes para desenvolver especialmente les sos competencies formatives. “Les resultancies d'esta investigación, qu'acaben de publicar n'una revista d'altu impactu internacional, dexen analicen les estratexes adoptaes polos universitarios nesti procesu de cocreación, dirixida a aguiyar la so habilidá transmedia, esto ye, les sos estratexes para camudar de mediu una narrativa orixinal, nesti casu, de mediu audiovisual a xuegu interactivo”, conclúi esti investigador.

Referencia

Del Moral, M.E., López-Bouzas, N. & Castañeda, J. (2024). Transmedia skill derived from the process of converting films into educational games with augmented reality and artificial intelligence. Journal of New Approaches in Educational Research, 13(15). https://doi.org/10.1007/s44322-024-00015-8
 

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