template-browser-not-supported

Noticias

El celebru d'homes y muyeres respuende de forma significativamente distinta al ver una película violenta

Un estudiu de neurociencia revela que les muyeres enfocar nos aspeutos emocionales y visoespaciales --colores, formes, detalles--, ente que los homes dexáronse llevar namá pol conteníu emocional de la secuencia | El autores del trabayu consideren qu'estos afayos pueden ayudar a los cineastes a ameyorar les decisiones creatives antes o mientres el procesu de producción d'un filme | L'estudiu foi realizáu por investigadores de la Universidá Complutense, la Carlos III y l'Universidá d'Uviéu y foi publicáu na revista ‘Journal of Creative Communications’, de gran impactu na so área de conocencia 

El celebru de los homes y les muyeres respuende de forma significativamente distinta al ver una película con escenes de conteníu violento. Este ye la principal resultancia d'un estudiu realizáu por investigadores de les universidaes Complutense, Carlos III y Uviéu. Les conclusiones del trabayu, realizáu na Facultá de Medicina de la Complutense, amuesen que tantu homes como muyeres activaron árees del celebru rellacionaes con procesos emocionales mientres el visionado d'una secuencia de cine. Sicasí, el grupu de les muyeres, amás, amosó una actividá cerebral más intensa n'árees rellacionaes con procesos atencionales, según n'árees rellacionaes col procesamientu de formes, figures y colores. L'artículu, tituláu n'inglés Male and Female Brain Activity During the Screening of a Violent Movie: An EEG Study, foi publicáu na revista Journal of Creative, de máximu impactu na so área de la conocencia.

La comunicación audiovisual ye un llinguaxe que puede acelerar los procesos emocionales al traviés de sentimientos estéticos. La cinematografía, la repartida, la producción, los traxes, la dirección d'actores, el guion, el maquillaxe, la dirección d'arte y los efectos especiales establecen l'estilu estéticu d'una película. Cada elección artística tien un impactu nes emociones que l'autor quier tresmitir al espectador: mieu, interés, terror, murnia, suspensu, risa o amor, ente otros. 

El investigadores recuerden que dellos estudios de neurociencia centráronse n'analizar obres audiovisuales al traviés de distintes tecnoloxíes,  coles mires d'entender les reacciones de el espectadores a estímulos emocionales de películes, comerciales y programes de televisión. La electroencefalografía (EEG) ye xuna de les tecnoloxíes más utilizaes, xuntu cola resonancia magnética (fMRI), pa midir y rexistrar l'actividá cerebral mientres la visualización de ciertos estímulos emocionales. 

Ello ye que delles investigaciones recién utilizaron la tecnoloxía EEG pa estudiar l'actividá cerebral mientres la proyección d'una película. En 2012, por casu, un episodiu de la serie de televisión The Walking Dead utilizar pa llevar a cabu un esperimentu al traviés de EEG con una amuesa d'espectadores. Les resultancies amosaron que l'analís de l'actividá cerebral de l'amuesa sirvió como predictor pa determinar l'ésitu d'audiencia en futuros capítulos. 

‘Perdelo Todo’

Pal esperimentu agora realizáu, el investigadores emplegaron xuna amuesa de 30 estudiantes universitarios (16 muyeres y 14 homes), con edaes entendíes ente los 18 y los 20 años. El material audiovisual presentáu foi xuna escena con conteníu violento de la película, Perdelo Todo (2021), un filme de cine independiente que nun habíen visionado con anterioridá los alumnos, pa nun alteriar l'esperimentu.

La conclusión de el investigadores foi que les participantes muyeres enfocar nos aspeutos emocionales y visoespaciales (colores, formes, detalles) de la secuencia violenta vista, ente que los participantes homes, per otru llau, dexáronse llevar namá pol conteníu emocional de la secuencia. Sicasí, l'estudiu nun dexa establecer la causa de felicidá estrema, na que pueden combinase factores de distinta índole como xenéticos o de socialización de xéneru. El investigadores consideren que llevar a cabo experimento de EEG puede ayudar a los cineastes a entender meyor cómo se porten los celebros d'homes y muyeres al ver una película. Estos datos pueden contribuyir a ameyorar les decisiones creatives de los cineastes antes o mientres el procesu de producción de la película. 

L'estudiu foi realizáu polos investigadores Víctor Cerdán Martínez, Pilar López Segura y Tomás Ortiz Alonso, de la Universidá Complutense; María José Llucía Mules, de la Universidá Carlos III, y Pablo Revuelta Sanz, de la Universidá d'Uviéu. 
 

Referencia
Cerdán-Martínez, V., López-Segura, P., Lucia-Mulas, M. J., Sanz, P. R., & Alonso, T. O. (2024). Male and Female Brain Activity During the Screening of a Violent Movie: An EEG Study. Journal of Creative Communications. https://doi.org/10.1177/09732586241227592

Documents