template-browser-not-supported

Noticias

El exalumno de la Universidá d'Uviéu Emilio Martínez Pañeda consigue una ayuda Starting Grant con unu financiamientu de 1,5 millones d'euros

L'inxenieru asturianu, profesor na Universidá de Oxford, aspira a desenvolver una nueva xeneración de metales con una resistencia intrínseca al hidróxenu | El proyectu, d'alta importancia estratéxica tamién para Asturies, arreya a la Universidá d'Uviéu por mediu de collaboraciones colos catedráticos Covadonga Betegón, Cristina Rodríguez y Javier Belzunce

L'inxenieru Emilio Martínez Pañeda, profesor de la Universidá de Oxford, recibió una Starting Grants del Conseyu Européu d'Investigación (ERC poles sos sigles n'inglés), una de les mayores ayudes europees a la excelencia científica para mozos investigadores. Martínez Pañeda ye asturianu y cursó estudios d'Inxeniería Industrial na Universidá d'Uviéu, cola que caltien un estrechu venceyu y va collaborar nel so proyectu d'investigación. L'agora profesor de Oxford va recibir 1,5 millones d'euros para impulsar una llínea d'investigación rellacionada col hidróxenu, un elementu fundamental na transición enerxética. 

El proyectu que va liderar el profesor Martínez Pañeda, ResistHfracture, busca esquizar nueves víes para xenerar materiales con resistencia a la fragilización por hidróxenu. L'usu d'hidróxenu va ser clave para acelerar la descarbonización de munchos sectores, pero unu de les mayores torgues ye la dificultá de tresportalo y almacenalo. El problema anicia en que l'hidróxenu fragiliza los materiales metálicos, amenorgando drásticamente el so ductilidad, tenacidá a quebrar y resistencia a la crecedera de resquiebros per fatiga. Quebrar debíu al hidróxenu son comunes nos sectores de tresporte, defensa, construcción y enerxía, y constitúin unu de les mayores torgues para la implementación d'una economía del hidróxenu. 

El proyectu ERC de Martínez Pañeda aspira a desenvolver una nueva xeneración de metales con una resistencia intrínseca al hidróxenu, por mediu de la inclusión de defectos qu'atraparen l'hidróxenu, secuestrándolo llueñe d'allugamientos dañibles y enzancando l'espardimientu del hidróxenu dientro del metal. Pa llogralo, la investigación va combinar una amplia gama de técniques esperimentales y computacionales que van tomar les árees de mecánica de sólidos, inxeniería computacional, fabricación, inxeniería de materiales y química física.

"Toi encantáu de recibir una subvención de la ERC. El programa de la ERC ye únicu porque dexa a el investigadores esquizar idees fundamentales radicales que pueden traer un altu riesgu, pero que tamién pueden ser bien disruptivas", afirma'l profesor, que s'amuesa bien estimáu col financiamientu recibíu “yá que va acelerar significativamente el llanzamientu del mio programa d'investigación". Martínez Pañeda tamién quier dar les gracies a mentores, collaboradores y miembros del so grupu d'investigación “pol so sofitu y aliendu".

El proyectu que va desenvolver esti inxenieru arreya a la Universidá d'Uviéu por mediu de collaboraciones colos catedráticos Covadonga Betegón, Cristina Rodríguez y Javier Belzunce, y tien alta importancia estratéxica p'Asturies, una y bones la rexón aspira a asitiase como una área líder en tecnoloxíes del hidróxenu. 
 

Documents