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Una bona xestión financiera nos conceyos ayuda a ameyorar el bienestar de los sos ciudadanos

Investigadores de la Universidá d'Uviéu revelen que l'efectu de la corrupción municipal afecta negativamente a los niveles de bienestar de la ciudadanía, pero non de manera inmediata | L'estudiu, publicáu en ‘European Research on Management and Business Economics', demuestra que ye posible compensar l'impactu de la corrupción remplazando l'equipu de gobiernu per unu nuevu d'otru signu políticu

La bona xestión financiera exercida polos gobiernos municipales ayuda a ameyorar la percepción del bienestar de los sos ciudadanos. Esta ye la principal conclusión d'una investigación realizada por un equipu multidisciplinar de profesores de la Universidá d'Uviéu. L'estudiu, publicáu en European Research on Management and Business Economics, destaca amás qu'esta percepción de bienestar vese alteriada negativamente polos casos de corrupción municipal, anque non de manera inmediata. 
 
El investigadores Eduardo González y Rubén Arrondo, del Departamentu d'Alministración d'Empreses de la Universidá d'Uviéu, señalen que les resultancies llograes amuesen un efectu directu bien positivu de la calidá na xestión sobro'l bienestar de los individuos. "Nun apreciemos, sicasí, efectos significativos de la corrupción o del nivel de tresparencia de momentu, anque sí detectamos un efectu diferíu negativu de la corrupción nos niveles futuros de bienestar ciudadano", esplica Eduardo González. "Tamién comprobemos que ye posible compensar esti efectu negativu de la corrupción cuando se remplaza l'equipu de gobiernu corruptu por unu nuevu d'otru signu políticu. L'alternanza en casos de corrupción tendría pos un efectu medible sobro'l bienestar ciudadano", añede.
 
L'estudiu combinó información procedente de bien diverses fontes. Pa evaluar el nivel de bienestar suxetivo de los individuos, utilizáronse los datos de la Encuesta de Condiciones de Vida, ellaborada pol INE en 2013 y 2018. Escoyéronse esos periodos, al ser los únicos nos qu'esta encuesta incluyó un módulu adicional de bienestar. En total, unos 35000 individuos fueron encuestaos en cada periodu. 
 
Los trés claves del bon gobiernu La principal
dificultá del trabayu, a xuiciu de los sos autores, foi la midida del bon gobiernu municipal y la relación ente los datos del INE y los datos municipales llograos al traviés d'otres fontes. El nivel de bon gobiernu municipal foi definíu en redol a trés dimensiones que se consideren claves: la calidá na xestión de les finances públiques, el nivel de tresparencia sobro les actuaciones municipales y el control de la corrupción de los miembros del equipu de gobiernu. "Los niveles de tresparencia fueron relativamente fáciles de valorar, cuidao que esiste información pública, con indicadores que puede utilizase directamente", sorraya González, investigador principal del estudiu. "Sicasí, nun ye nada senciellu valorar la calidá na xestión financiera d'un conceyu", añede.
 
L'equipu d'investigación arrexuntó información esvalixada, procedente de distintes fontes, cola qu'ellaboró un conxuntu de 16 indicadores rellacionaos cola calidá na xestión municipal. Nuna segunda fase, preparó un indicador compuestu utilizando xuna metodoloxía desenvuelta polos autores n'anteriores trabayos. Tocantes a la corrupción, analizó información previa al añu 2013, pa identificar tolos posibles casos de corrupción nos conceyos que formen parte de l'amuesa. El investigadores refugaron toos aquellos pa los que nun hubiera neses feches o darréu sentencia xudicial condenatoria. Esaminaron tamién cuálos d'estos conceyos camudaron de signu políticu nes elecciones municipales de 2015. 
 
Al analizar los datos de bienestar suxetivo de 2013, apréciase un efectu bien significativu y positivu del indicador compuestu calidable na xestión de les finances públiques, como yera d'esperar. Sicasí, al contrariu de lo que l'equipu d'investigación esperaba atopar, nun s'apreció nengún efectu claru nin de la tresparencia municipal nin de los casos de corrupción detectaos. "Ye interesada l'ausencia d'un efectu directu de la tresparencia municipal, dáu la énfasis que tradicionalmente fíxose nesti apartáu. La resultancia puede debese a que, na actualidá, casi tolos conceyos cunten yá con niveles de tresparencia elevaos, colo que nun esisten grandes diferencies nesti apartáu", afirma Rubén Arrondo. 
 
Unu de les resultancies más llamatives del estudiu reparóse al analizar los datos de 2018, cinco años dempués. El investigadores afayaron un efectu claru y bien negativu de los casos de corrupción previos a 2013. Esto ye, l'efectu negativu de la corrupción sobro'l bienestar ciudadano nun ye inmediatu. Col tiempu, dellos efectos de les práctiques corruptes del pasáu materializar en términos d'una menor calidá nos servicios públicos, con mayores niveles d'endeldamientu, por citar un exemplu. Al analizar si estos efectos producir por igual en tolos conceyos víctimes de práctiques corruptes, l'estudiu reveló qu'aquellos que consiguieron remplazar a los equipos de gobiernu por otros de distintu signu políticu nes elecciones de 2015 fueron capaces de retornar a los niveles previos de bienestar ciudadano. N'otres palabres, l'efectu negativu de la corrupción puede compensase por aciu l'alternanza nel gobiernu. Sicasí, el trabayu constató qu'esta alternanza nun tien nengún efectu nin positivu nin negativu naquellos conceyos que nun fueron víctima d'episodios de corrupción. 
 
 
Referencia
European Research on Management and Business Economics. Volume 28, Issue 2, May–August 2022, 100192. Does good local governance improve subjective well-being? https://doi.org/10.1016/j.iedeen.2021.100192
 
Proyecto "Buen gobierno y calidad de vida: construcción de un indicador compuesto en el ámbito municipal con métodos no paramétricos". Resultados publicados en European Research on Management and Business Economics y en Applied Research on Quality of Life.