Científicos d'España, Reinu Uníu, Noruega y Ucrania realicen un llamamientu internacional para recuperar la investigación en Chornobyl
Los firmantes de la carta, qu'acaba de ser publicada en ‘Nature', apelen a les instituciones internacionales por que contribuyan a reactivar la investigación en Chornobyl, seriamente estropiada tres la recién invasión rusa | L'investigador de la Universidá d'Uviéu Germán Orizaola, unu de el autores de la misiva, señala que dellos llaboratorios de la zona fueron escalaos y destruyíos
Un grupu d'investigadores d'España, Reinu Uníu, Noruega y Ucrania, ente los que figura'l científicu de la Universidá d'Uviéu Germán Orizaola, publicó xuna carta na revista Nature na qu'apelen a les instituciones internacionales a reactivar la investigación en Chornobyl, seriamente estropiada tres la recién invasión rusa.
Los científicos recuerden que la invasión por tropes ruses de la Zona d'Esclusión de Chornobyl, y la guerra n'Ucrania, detuvo los trabayos d'investigación en Chornobyl, y afectáu gravemente a les instituciones ya investigadores ucranianos. Antes de la guerra numberosos equipos d'investigación internacionales y ucranianos collaboraben en Chornobyl pa estudiar los efectos a mediu y llargu plazu del accidente de 1986 sobro'l mediu ambiente de la zona.
Les investigaciones en Chornobyl ayudaron a desenvolver el marcu internacional de protección radiolóxica y a sofitar la regulación ambiental a nivel mundial. Amás, la investigación en Chornobyl ayudó a esaminar los procesos de renaturalización d'un llugar que, n'ausencia d'humanos, tresformárase n'una de les mayores reserves de fauna selvaxe d'Europa. La Zona d'Esclusión de Chornobyl ye güei l'hábitat d'osos, llobos, llobos cervales, caballos de Przewalski o de más de 200 especies d'aves, y un exemplu de renaturalización a escala global.
El pasáu 24 de febreru de 2022 les tropes ruses entraron na Zona d'Esclusión de Chornobyl dende Bielorrusia pa dar empiezu a la invasión d'Ucrania. Na carta, señálase que, mientres la ocupación de la zona, tolos trabayos d'investigación y caltenimientu de la biodiversidá de la zona detuviéronse. Dellos llaboratorios de la zona fueron escalaos y destruyíos y bona parte de les infraestructures necesaries p'aportar a Chornobyl y trabayar ellí viéronse seriamente estropiaes. A finales de marzu produció la retirada de les tropes ruses de Chornobyl. El control del complexu nuclear y de la Zona d'Esclusión volvió a manos de les autoridaes ucranianes.
Nesta misiva, científicos internacionales, pertenecientes a universidaes y centros d'investigación d'España, Reinu Uníu y Noruega, al pie de investigadores ucranianos que trabayen en collaboración en Chornobyl dende va años realicen xuna llamada d'atención a les instituciones internacionales por que contribuyan a que l'actividá d'investigación recupérese cuanto antes en Chornobyl, reconstrúyanse los llaboratorios estropiaos pola guerra, y les infraestructures destruyíes nes últimes selmanes.
D'esta manera, según los firmantes del testu, va contribuyise non solo al caltenimientu de la investigación científica, sinón al desenvolvimientu d'Ucrania tres la guerra, consiguiendo que Chornobyl vuelva ser el llaboratoriu natural d'importancia internacional que yera antes de la guerra.
Referencia
Germán Orizaola, Michael D. Wood, Deborah H. Oughton, Sergey Gashchak, Denis Vishnevskiy & Nicholas A. Beresford. 2022. Ukraine: restore Chernobyl's radioecology collaboration. Nature 605, 225. https://www.nature.com/articles/d41586-022-01265-2
Galería d'imaxes