OECE (Opera and Early Childhood Education: Building European Awareness through Music in Pandemia Times) cuenta cola participación de seis organizaciones d'España, Italia y Bulgaria
La Universidá d'Uviéu, al traviés del departamentu d'Hestoria del Arte y Musicoloxía, va coordinar el proyectu Erasmus+ Opera and Early Childhood Education: Building European Awareness through Music in Pandemia Times, de dos años de duración, nel que participen cinco organizaciones acomuñaes más d'España, Italia y Bulgaria: Fundación Ópera d'Uviéu, Universita Degli Studi di Bilanu-Bicocca, Associazione Lirica y Concertistica Italiana (AsLiCo), Academiya za Muzikalno de Plovdiv y State Opera en Plovdiv. La investigadora principal, Laura Miranda, esplica que l'oxetivu prioritariu de OECE ye "llograr la inclusión social y la creación de conteníos educativos calidable en tiempos griespos como esta situación pandémica del Codiv-19, faciendo usu de la música como vehículu de conocencia n'Educación Infantil".
El proyectu pretende convertir la ópera na ferramienta perfecto para promover una sociedá inclusiva y con sentíu d'unidá europea. "Ente los nuesos principales oxetivos -esplica Miranda- tán promover y xeneralizar la ópera como medio d'inclusión de la población desfavorecida, especialmente de les zones rurales; diseñar y planiar esperiencies educatives rellacionaes cola ópera que dexen favorecer l'accesu a la cultura polo xeneral, y a la música en particular, de los neños y les neñes d'Educación Infantil n'árees rurales en tiempos de pandemia como l'actual; y aguiyar el gustu pola música calidable en neños de 0 a 6 años, al traviés de práctiques educatives formales y online al traviés de les competencies de voz, ritmu y espresión corporal".
Amás, señala, con esti proyectu "pretende ameyorase el desenvolvimientu de les competencies musicales, cognitives, sicomotores, llingüístiques y emocionales de los neños y les neñes". Sol paragües de OECE, van llevar a cabu remanes formatives presenciales y online empobinaes a docentes d'Educación Infantil pa promover les sos habilidaes didácticu-musicales y van ufiertase recursos didácticos multimedia que promuevan el desenvolvimientu d'habilidaes musicales n'Educación Infantil.
Na redolada familiar, el proyectu pretende afalar y sofitar a padres ensin esperiencia musical nel so papel clave de la educación de los sos fíos; familiarizar a los neños pequenos cola educación musical d'alta calidá por que sían más conscientes de la so singularidá europea n'ares de la cohesión social y, a lo último, promover la relación centro escolar-familia.
Laura Miranda esplica que "el grupu de participantes más importante nesti proyectu ye l'alumnáu de los centros adscritos d'Educación Infantil". Pa ello, escoyóse xuna escuela rural per cada país participante, trés centros na área d'universidaes y teatros d'ópera acomuñaos. En total, 60 neños, neñes, los sos padres, madres y educadores. "Pa ellos, esti proyectu presenta xuna propuesta innovadora en redol a l'adaptación d'una ópera pa neños", comenta, y añede que va haber videotutoriales y metodoloxía propia de formación, tanto pa educadores como pa padres y otros familiares; xuna App pa escueles, families y neños, que presenta la música dende una perspectiva lúdica que va democratizar l'acercamientu a la ópera; y ScreeningOpera, representaciones finales d'ópera, basaes nuna coproducción de la Universidá d'Uviéu, Ópera d'Uviéu, AsLiCo y State Opera en Plovdiv, presenciales o en streaming, según el desenvolvimientu de Covid-19. "Neños y neñes van asistir a la ópera pa ver y escuchar la producción d'ópera colos sos padres y madres, nuna representación que tamién va tar disponible en streaming p'aquelles families que nun puedan asistir por cuenta de la pandemia", añede.
Xuna de les principales fortaleces d'esti proyectu mora nel so calter multidisciplinar: Musicoloxía, Educación Musical, Teatru Llíricu, Métodos d'Investigación y Diagnósticu n'Educación, Llogopedia y Psicomotricidad entemecer nuna iniciativa que dexa encarar la xera con una perspectiva complementaria y xuna mayor capacidá de resolvimientu y xestión del proyectu, lo mesmo que de les posibles dificultaes que puedan surdir mientres la so execución. Amás, tocantes a la metodoloxía emplegada arreyaes inclúi los métodos de Jacques Dalcroze, Karl Orff, Edgar Willems, Maurice Martenot, Jos Wuytack y Shinichi Suzuki. "Esti proyectu dexa dar respuesta a les necesidaes culturales y musicales de los neños, neñes y les sos families, lo mesmo que de el educadores, especialmente nesta dómina del Covid-19, cuando l'accesu a la cultura ye tan llindáu y, coles mesmes, tan necesariu", conclúi Miranda.