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Primer accésit del Premiu INAP 2020 pa una tesis de la Universidá d'Uviéu

El trabayu, del que ye autor Ana María Castaño Pérez, tien como oxetivu contribuyir a la modernización y meyora de los procesos d'escoyeta y promoción a posiciones directives de l'alministración pública

La tesis doctoral fecha por Ana María Castaño Pérez y empobinada pol profesor Antonio León García Izquierdo, personal investigador del Departamentu de Psicoloxía de la Universidá d'Uviéu, recibió'l primer accésit del Premiu del Institutu Nacional d'Alministración Pública 2020 a tesis doctorales. La investigación, que va recibir un gallardón de 1.500 euros, lleva por títulu "La xusticia organizacional y la so rellación colos procesos de recursos humanos nes Alministraciones Públiques: competencies directives y desempeñu llaboral". El so oxetivu ye contribuyir a la modernización y meyora de los procesos de selección y promoción a posiciones directives de l'alministración pública.
 
Nesta tesis describen les llimitaciones de los actuales procesos de xestión de los recursos humanos, y cómo pueden ameyorase estos procesos garantizando la eficiencia, la igualdá y la ética na alministración pública. Pa ello, desenvolvióse un catálogu de competencies directives pa la función pública española. Esti catálogu inclúi competencies directamente rellacionaes cola xestión directiva, y tamién competencies psicosociales como la ética y la reconocencia y la regulación d'emociones, que sirvieron de base pa la ellaboración d'un cuestionariu que s'aplicó a una amplia amuesa nacional de personal directivu, al pie d'otres variables como la xusticia organizacional y el desempeñu llaboral.
 
Les resultancies llograes por aciu l'analís d'ecuaciones estructurales amuesen que'l catálogu de competencies ta rellacionáu con un meyor desempeñu del personal directivo, y que les competencies psicosociales son les que tán más rellacionaes col amenorgamientu de comportamientos pocu éticos en favor de la organización (como cuando se despinta un problema importante de xestión na organización, por casu un fallu internu na tramitación de factures, pa dar una meyor imaxe en cuenta de d'asumilo y comunicalo honestamente; podría paecer qu'a priori la organización beneficiar d'una meyor imaxe, pero'l problema va siguir esistiendo o inclusive va facese mayor, amás de que l'alministración pública tien de ser un bon exemplu pa la sociedá). Nel catálogu propuestu, a mayor puntuación nes competencies psicosociales, como la ética, la reconocencia y la regulación d'emociones, y la comunicación, menos comportamientos pocu éticos van producise.
 
Como esplica Ana María Castaño, "cuidao que nel Estatutu Básicu del Emplegáu Públicu establezse la posibilidá de complementar les actuales pruebes de conocencies y l'evaluación de méritos con pruebes de calter prácticu y otru tipu d'evaluaciones, el catálogu desenvueltu ye un bon puntu de partida pa modernizar los procesos de xestión de recursos humanos nos niveles directivos". La investigadora señala que "esti catálogu de competencies tamién va sirvir pa facilitar la formación del personal directivo, y en xunto, too ello va ayudar a que l'alministración pública española recupere l'enfotu de la ciudadanía na eficacia y l'exemplaridá de los procesos públicos de xestión de los recursos humanos".
 
Esta tesis foi posible gracies a el financiamientu del Ministeriu d'Economía y Competitividá y los Fondos Sociales Europeos por aciu'l proyectu con referencia PSI-2013-44854-R (ESPLUMA), del que'l so director foi l'investigador principal.