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Zagajewski y los poetes asturianos xunen los sos versos de la memoria y les ciudaes

El Premiu Princesa d'Asturies de les Lletres 2017 encabezó un recital colectivu nel Campus del Milán al pie de once autores qu'estudiaron na Universidá d'Uviéu

Cuando Adam Zagajewski llegó al Campus del Milán, nun s'esperaba qu'un ensayista, novelista y, sobremanera, poeta como él, pudiera ser recibíu a la manera d'una estrella. "Nun suelo ser una celebridá, pero n'Uviéu, de sópitu, veo como tal", confesó, modestu y sonriente, énte'l numberosu auditoriu que se rexuntó pa escucha-y nel Edificiu Departamental de la Facultá de Filosofía y Lletres.
 
L'alcuentru col autor cuntó cola presencia del rector, Santiago García Granda; el decanu del centru, José Antonio Gómez; el vicerrector d'Estensión Universitaria y Proyección Internacional, Francisco José Borge; y la gerenta de la Universidá, Ana I. Caru. La conducción del alcuentru tuvo al cargu de la vicedecana del centru, Alejandra Moreno, quien afirmó que "ye tou un honor da-y la bienvenida a Adam Zagajewski, y un privilexu poder esfrutar de les voces más destacaes de la poesía contemporanea n'Asturies". La profesora Moreno citó a Zagajewski: "La poesía busca la verdá que consigue desmontar los subterfugios de la ideoloxía". De siguío, los versos del poeta na voz de Foína Sobocinska, alumna Erasmus de posgráu na Facultá de Filosofía y Lletres.
 
Un total d'once escritores asturianos lleeron los sos propios poemes pa rindir tributu al escritor polacu. La primer parte trató sobro ciudaes y personaxes, con dos composiciones del propiu Zagajewski (Lvov, anguaño Ucrania, 1945), que va recibir el vienres el Premiu Princesa d'Asturies de les Lletres 2017, como marcu introductoriu. Tratar de "Mar" -col Mar Bálticu y Estocolmo como protagonistes- y "Xardín de Luxemburgu", ciudá na que "yá nun esiste'l secretu", y onde "la mirada clara de les nubes va apagándose amodo".
 
Tomaron el testigu Xuan Bellu, que remembró l'alcordanza del padre, que nos treslladó al mar de Siracusa y fixo mención a la Nausícaa de la Odisea", y Aurelio González Ovies, poeta y profesor de Filoloxía llatina de la institución académica, que la so llectura sorrayó la sabiduría d'una madre que foi "más feliz que probe / porque quien nun conoz la bayura / valora la minucia y los páxaros". Pela so parte, Teresa Sotu faló del campu, d'un abelugu imposible, d'un puexu con ocalitos, "del mieu abastecíu con bona tierra y abondosa agua". Al Sena treslladónos Fernando Menéndez colos versos del so "Rayuela",  ente qu'otra de les sos curties composiciones dexaba entever "la cara que renaz el mesmu día que les espigues".
 
Alejandra Moreno abrió entós la páxina de lo memorialístico, que Zagajewski allumó cola llectura de "Nun pisu pequenu", la composición na qu'el so padre, nuna vivienda polvorienta de Gliwice, recuerda'l xiblíu de les bombes nel 39, mientres el fíu piensa nel besu que na so mocedá daría-y "xuna muyer que nun aportar a la mio madre".
 
Llegó la vez pa otros de los poetes formaos nes aules de la Universidá d'Uviéu, y asina Jordi Dolce sentenció que "munches vegaes el sol rellumó pola so ausencia, / munches vegaes fixímos-y rellumar en suaños". Fernando Beltrán, pela so parte, traxo a la clarixa de la sala la emoción de "La gabardina del mio padre" y los sos punchantes versos finales: "Yo espertu nos sos silencios, él espertu nos mios fríos. / Dos buscándose, y nunca. / Asina la vida". Vanessa Gutiérrez, sicasí, poetizó una historia de llucha y dignidá femenina al traviés de la figura de la "güela, que sabe bien de los enriedos de la vida", y encetó amás les paremias populares asturianes n'otru poema inéditu, "Febreru, febreradas". Martín López-Vega, nomáu apocayá director de Cultura del Institutu Cervantes, traxo a colación los versos del so llibru "Gótigo cantábricu" nos que s'entruga sobre los sos ancestros al traviés d'unes vieyes fotografíes, recibiendo d'ellos un sentenciosu "¿Qué quies de nós, home?".
 
La velada, que amenizó el pianista Jacobo de Miguel y de que la so producción audiovisual encargóse FIUM, cerrar Javier Almuzara, Berta Piñán y José Luis Piquero, aceptando la invitación de la conductora del actu d'encetar la tema de la mesma creación, y asina Almuzara repasó n'endecasílabos los sos machadianas señes d'identidá, y afirmó que "por non morrer del tou tresvivo"; Berta Piñán esquizó no que deben y nun tienen de significar les palabres; y el poeta y traductor José Luis Piquero señaló n'unu de los sos poemes que "la verdá ye la murnia descripción del secretu".