Una investigación de la Universidá d'Uviéu demuestra que la ferramienta Aula Nesplora dexa diagnosticar el TDAH y llograr información más refecha que los métodos tradicionales
El grupu d'investigación ADIR de la Facultá de Psicoloxía de la Universidá d'Uviéu demostró la eficacia de probar Aula Nesplora de diagnósticu del Trestornu por Déficit d'Atención y Hiperactividad (TDAH) basaes na realidá virtual, nun estudiu realizáu con neños y nuevos d'ente 6 y 16 años, so la dirección del profesor Celestino Rodríguez, y que les sos conclusiones vieron lluz na revista Journal of Attention Disorders. Amás, la prueba dexa llograr información más pormenorizada que los métodos convencionales.
Les pruebes davezu utilizaes pal diagnósticu consisten nuna serie de xeres colos neños nun despachu, so condiciones contextuales controlaes. Sicasí, la realidá virtual dexa llevar a cabu pruebes con mayor validez ecolóxica –esto ye, nuna redolada contextualizado-, evaluando les variables rellacionaes cola atención, impulsividá y hiperactividad al traviés d'una redolada virtual que reproduz de forma realista les condiciones presentes nuna aula escolar.
Pa ello, ye necesariu l'usu d'unes gafes de Realidá Virtual dotaes de sensores de movimientu y auriculares. D'esta miente, l'evaluáu asitiar na perspectiva d'un estudiante, sentáu n'unu de los pupitres, mirando escontra la cayuela. Los movimientos de la cabeza son detectaos por sensores asitiaos nes gafes, de tala forma que el software actualiza l'ángulu de visión, dando asina al suxetu la sensación d'atopase nuna aula real con tolos elementos que pueden provocar distracción.
Les variables apurríes por esta prueba nun difieren de les de los métodos tradicionales tocantes a les midíes de déficit d'atención y hiperactividad/impulsividá, magar completen esta información, estremando estes midíes por modalidá sensorial (visual vs. auditiva), guarda/ausencia de distractores y tipu de xera. Estes midíes son: omisiones (prodúcense cuando'l suxetu tien de responder al estímulu diana y nun lo fai), comisiones (cométense cuando'l suxetu emite una respuesta, anque l'estímulu diana nun fuera presentáu), promediu del tiempu de respuesta (rellacionáu cola velocidá de procesamientu) y actividá motora (los movimientos de la cabeza son recoyíos al traviés del sensor de les gafes 3D pa rexistrar la so frecuencia y relevancia).
Nesti estudiu participaron un total de 117 neños/as y adolescentes d'ente 6 y 16 años, 89 d'ellos/as con TDAH (28 con presentación predominantemente inatenta, 27 con presentación predominantemente impulsiva y hiperactiva y 32 con presentación combinada) y 28 ensin TDAH.
Na evaluación, l'estudiante asitiar na perspectiva de l'aula por aciu gafes con sensores de movimientu y auriculares, llográndose asina la evaluación psicolóxica contextualizada o ecolóxica
El TDAH ye un trestornu frecuente na infancia y unu de los que más condicionen el rendimientu escolar, con unes tases de prevalencia del 5 al 7% de la población n'edá escolar, d'ende que resulte necesariu que los profesionales dispongan de preseos fiables y válidos pal so diagnósticu. El trestornu caracterizar por presentar un patrón persistente de conductes de inatención, escesu d'actividá (o hiperactividad) y dificultaes pa controlar los impulsos.
El grupo ADIR (Aprendizaje, Dificultades, Inteligencia y Rendimiento) colabora directamente en un proyecto internacional con AULA Nesplora para discriminar entre las diferentes presentaciones de TDAH, así como desarrollar herramientas de evaluación en diferentes edades y sobre funciones ejecutivas y otros problemas relacionados con el TDAH: Virtual Reality based Evaluation of Mental Disorders (VRMIND), financiado por el programa H2020- SMEInst-2016-2017 de la Unión Europea.
Datos del artículu
Areces, D., Rodríguez, C., García, T., Cueli, M., & González-Castro, P. (in press). Efficacy of a Continuous Performance Test based on virtual reality in the diagnosis of ADHD and its clinical presentations. Journal of Attention Disorders.