template-browser-not-supported

Noticias

La Incubadora de Sondeos y Esperimentos premia trabayos sobre los videoxuegos, los sentíos y los refuxaos

Estudiantes de los institutos Dr. Fleming, Galileo Galilei y Carmen y Severu Ochoa van representar a Asturies na fase nacional del concursu que se va desenvolver ente'l 29 de xunu y el 1 de xunetu na Universidá d'Estremadura

Tres trabajo sobre los videoxuegos, los sentíos y los refuxaos alzáronse esta tarde colos primeros premios de la cuarta convocatoria de la fase asturiana de la Incubadora de Sondeos y Esperimentos, qu'entama'l Departamentu d'Estadística y Organización Operativa de la Universidá d'Uviéu. Los trés equipos galardonaos, de los institutos Dr. Fleming, Galileo Galilei y Carmen y Severu Ochoa, van  representar a Asturies na sesta convocatoria de la fase nacional del concursu que se va desenvolver los díes 29 y 30 de xunu y 1 de xunetu na Universidá d'Estremadura.

La entrega de los premios tuvo llugar esta tarde nel Paraninfu de LAUDEO (Edificiu Históricu), nun actu que foi presidíu pol rector, Santiago García Granda, y que cuntó cola presencia de la vicerrectora d'Acción Tresversal y Cooperación cola Empresa, Eugenia Suárez Serrano, de la directora xeneral d'Universidaes del Gobiernu d'Asturies, Cristina Valdés Rodríguez y del director del Departamentu d'Estadística y Organización Operativa, Manuel Montenegro.

El xuráu valoró pa la selección de los ganadores cuestiones como la orixinalidá de la tema, la claridá de la esposición, la correcta aplicación de técniques estadístiques, les conclusiones y l'analís críticu del proyectu, l'informe final y l'innovación na presentación de les resultancies. Cada unu de los seis grupos finalistes qu'optaben a los galardones dispunxo de 15 minutos pa la esposición de les sos temes.  

El rector, Santiago García Granda, felicitó a los premiaos pol so trabayu y esfuerzu y tamién a les sos families y a los equipos docentes que contribuyeron a consiguir los oxetivos qu'escuerre'l concursu: familiarizase cola estadística. El máximu responsable de la institución académica asturiana animó amás a los estudiantes a siguir afondando na práctica d'esta ciencia tresversal con infinites aplicaciones.

Los premios distribuyéronse ente los equipos finalistes acordies con el siguiente esquema en función de los trés categoríes:

Categoría A (1º y 2º de E.S.O.)

Títulu: ¿Por qué videoxuegos? (Primer premiu).

Centru: I.E.S. Dr. Fleming (Uviéu)

Tutora: María José Pládanu Murillo.

Alumnos: Sergio García Iglesias, Manuel González Díaz, José López-Sela             San Miguel.

Títulu: Pecar valdesanos (Segundu premiu).

Centru: I.E.S. Carmen y Severu Ochoa (L.luarca)

Tutor: Arturo Llamedo Fernández

Alumnos: Beatriz Fernández Suárez, Cristina López Barreru, Fernando Castro Fernández y Lidia Trabadelo Fernández.

Categoría B (3º y 4º de E.S.O.)

Títulu: Sabor a la primer vista (Primer premiu).

Centru: I.E.S. Galileo Galilei

Tutor: Roberto Manín Gutiérrez

Alumnos: Lucía López Blanco, Nuria Pérez García y Ángela Pertierra Fernández-Campoamor.

Títulu: Lo que'l vientu llevóse (Segundu premiu).

Centru: I.E.S. Calderón de la Barca (Xixón)

Tutor: Gregorio Llana Suárez

Alumnos: Belén Alonso Cadavieco, Belisa           Camblor Fernández, Roberto Miranda Nájera y María Rodríguez Gallego.

Categoría C (1º y 2º de Bachilleratu y Ciclos Formativos de Grau Mediu)

Títulu: Tres la pista de los refuxaos (Primer premiu).

Centru: I.E.S. Carmen y Severu Ochoa (L.luarca)

Tutor: Arturo Llamedo Fernández

Alumnos: Raúl García del Amu, Sergio López Álvarez, Javier Rodríguez Fernández y Carmen Solís Balbín.

Títulu: El saber ocupa llugar (Segundu premiu).

Centru: I.Y.S. Galileo Galilei (Navia)

Tutor: Roberto Manín Gutiérrez

Alumnos: Alba Álvarez Regodeseves, Javier Fernández García y Nuria Pérez Gudín.

Los trabayos que se presentaron a la fase autonómica analicen aspeutos tan variaos como una mirada a los refuxaos, un analís de la contaminación en Xixón el mundu de la tecnoloxía en distintes aguaes, los gustos cinematográficos de los adolescentes, la relación ente música y matemátiques, la conexón ente la lluna y les nacencies, la capacidá de los mozos pa vivir solos o la influencia de les marques  a la d'escoyer.