L'estudiu, publicáu en ‘Traffic Psychology and Behaviour’, suxure qu'esiste una converxencia ente l'agresividá en dos contestos vitales bien distintos: la conducción de vehículos y les relaciones íntimes | El investigadores abogen por llevar a cabo intervenciones d'entrenamientu emocional con el conductores que presenten comportamientos agresivos pa evitar que repercutan estes conductes nes sos pareyes | El trabayu conclúi qu'entender cómo nueses acciones na carretera pueden influyir nes nueses relaciones personales va ayudanos a fomentar redolaes más segures y pacíficos tantu dientro como fuera del automóvil
¿Les persones conducen como viven xuntes? Estes ye la entruga a la qu'intenta dar respuesta una investigación liderada pola Universidá d'Uviéu y l'Universidá Europea del Atlánticu. L'estudiu, que foi publicáu apocayá na revista Traffic Psychology and Behaviour, de máximu impactu na so área de conocencia, suxure qu'esiste una converxencia ente l'agresividá en dos contestos vitales bien distintos: la conducción de vehículos y les relaciones de pareya.
El trabayu, realizáu polos investigadores David Herrero Fernández, de la Universidá Europea del Atlánticu y Sergio Castaña Castañal, de la Universidá d'Uviéu, analizó'l comportamientu agresivu en dos contestos aparentemente distintos: la conducción y les relaciones íntimes. Les resultancies d'esta investigación refundien lluz sobro aspeutos coincidentes nel comportamientu agresivu en dos árees de la nuesa vida aparentemente bien desemeyaes. El investigadores, a la vista de les resultancies, abogen por llevar a cabo intervenciones d'entrenamientu emocional con el conductores que presenten comportamientos agresivos pa evitar que repercutan estes conductes nes sos relaciones de pareya.
Sergio Castaña Castañal, profesor de Psicoloxía de la Universidá d'Uviéu, recuerda que l'agresión ye un comportamientu común en distintos contestos alredor del mundu. Teoríes xenerales d'agresión, como la teoría de la frustración-agresión, intentaron esplicar esti fenómenu en diverses redolaes. “El nuesu estudiu suxure que l'agresividá nun ye necesariamente una traza de personalidá xeneral, esto ye, xuna característica constante que xuna persona amuese en toles situaciones. Sicasí, la propensión a actuar agresivamente pue ser más dependiente del contestu o de la situación na que s'atopa la persona nun momentu dáu. Esto ye relevante pa la comprensión de l'agresión y potencialmente útil pa desenvolver intervenciones p'amenorgar el comportamientu agresivu”, comenta Castañu.
La investigación llevar a cabu con una amuesa de 275 persones que teníen llicencia de conducir y convivíen con una pareya íntima. A toes elles, solicitóse-yos completar cuestionarios qu'evaluaben el so comportamientu agresivu tantu na carretera como nes sos relaciones personales. Les resultancies revelaron xuna converxencia na forma en que s'espresa la roxura, sacante nel casu de l'agresión adaptativa.
Un xiru interesante nesti estudiu innovador ye la forma en que el investigadores encetaron los datos. Utilizaron xuna técnica matemática llamada modelu d'ecuaciones estructurales p'analizar los datos d'agresividá na conducción y nes relaciones de pareya. Y equí vien lo interesante: los datos nun s'afaíen a una única categoría d'agresividá, sinón que s'estremaben en dos grupos distintos, pero rellacionaos. “Ye como si la nuesa agresividá tuviera dos cares: xuna pa cuando tamos al volante y otra pa les nueses relaciones íntimes. Anque tean rellacionaes, nun son esactamente iguales. Esti descubrimientu sofita la idea de qu'el nuesu comportamientu agresivu puede camudar dependiendo de la situación, demostrando que nun somos igual d'agresivos en tolos aspeutos de la nuesa vida. Xuna razón más pa ser conscientes de cómo nueses acciones pueden variar según el contestu", añede'l profesor de la universidá asturiana.
“El nuesu estudiu desafía les teoríes xenerales d'agresión al destacar la importancia del contestu en nuesa propensión a portanos agresivamente. Amás, ufierta xuna visión alternativa a investigaciones anteriores al suxurir la converxencia de l'agresión en distintes árees de la nuesa vida”, comenta l'investigador.
Magar les resultancies son prometedores, el investigadores de dambes universidaes reconocen que se precisen más estudios pa verificar la replicabilidad de los afayos, especialmente en términos de diferencies de xéneru y l'inclusión de l'agresión sexual, aspeutos que nun s'encetaron na investigación actual.
Les implicaciones práctiques d'esti estudiu son significatives, yá que apurren información pervalible pa la evaluación ya intervención nel amenorgamientu de l'agresión. “Entender cómo nueses acciones na carretera pueden influyir nes nueses relaciones personales puede ayudar a fomentar redolaes más segures y pacíficos tantu dientro como fuera del automóvil”, añede'l profesor de la universidá asturiana.
“A última hora, esti estudiu convídanos a cavilgar sobro la interconexión ente la nuesa conducta na carretera y les nueses relaciones personales, destacando la importancia de considerar el contestu na comprensión de l'agresión y abriendo nueves perspectives pa la promoción de redolaes más harmonioses na nuesa vida cotidiana”, conclúi Sergio Castañu.
Referencia
David Herrero-Fernández, Pamela Parada-Fernández, Irene Rodríguez-Arcos, Juan Luis Martín-Ayala, ¿Sergio Castaño-Castaño (2023). Do people drive as they live together? Associations between aggressive behaviour on the road and intimate relationships.Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour,95, 251-260, ISSN 1369-8478,
https://doi.org/10.1016/j.trf.2023.04.015