L'estudiu destaca que los sistemes de llucha (yudu, jiujitsu, llucha olímpica) son igual o más importantes que los de cuto (karate, boxéu, kick boxing) | El trabayu, publicáu en ‘Ido Movement For Culture’, indica que el lluchadores que son capaces de controlar y baltar al adversariu tienen ventaya nel combate nel suelu | Los afayos de el investigadores tienen especial interés a la de planiar entrenamientos para el lluchadores de MMA, tantu aficionaos como profesionales | Los combates de MMA profesionales gocien anguaño de gran popularidá, gracies a la poderosa maquinaria mediática norteamericana, que creó un espectáculu de mases
Les artes marciales mistes, más conocíes poles sos sigles n'inglés MMA, surdieron a principios del sieglu pasáu y vinieron revolucionar el conceutu tradicional d'estes disciplines deportives. Estes artes marciales mistes estremar ente los sistemes de llucha, basaos nel valtamientu y sometimientu del contrariu nel suelu por aciu técniques de estrangulación y luxación, y los sistemes de cuto, que busquen la victoria por aciu combinaciones de pataes y puñaes. Xuna investigación liderada pola Universidá d'Uviéu revela agora que los sistemes de llucha son igual o más importantes que los de cuto. Estes conclusiones, publicaes na revista Ido Movement For Culture, tienen especial interés a la de planiar estratexes y entrenamientos pa el lluchadores de MMA, tanto aficionaos como profesionales.
El profesor de la Universidá d'Uviéu Víctor Cárdenes Van dean Eynde destaca que la investigación, frutu d'una collaboración tresversal ente les universidaes de Burgos, Complutense y Uviéu, analizó les táctiques y formes d'engarrar de dellos campeonatos amateur de MMA, lo que dexó rellacionar les técniques emplegaes cola resultancia del combate. “Reparamos que el lluchadores que son capaces de controlar y baltar al so adversariu tienen ventaya nel combate nel suelu. Si tenemos en cuenta que la mayoría de los combates acaben nel suelu, podemos deducir que l'entrenamientu en sistemes de llucha (yudu, jiujitsu, llucha olímpica) ye igual o más importante que l'entrenamientu en sistema de cuto (karate, boxéu, kick boxing)”, comenta. El autores del trabayu destaquen que los afayos del so estudiu tienen un especial interés pa desenvolver estratexes futures nos entrenamientos d'aquelles persones que practiquen les artes marciales mistes.
Cárdenes recuerda que, dende l'antigüedá, los homes practicaron diverses disciplines de llucha, enfocaes a la preparación pal combate. Solo los soldaos y les castes guerreres recibíen esti tipu d'entrenamientu, que frecuentemente implicaba mancadures series. Conforme desenvolviéronse les armes de fueu, l'entrenamientu físicu foi pasando a un segundu planu, y les artes marciales antigües prácticamente sumieron.
A finales del sieglu XIX, Jigoro Kano, profesor universitariu, creó un sistema d'entrenamientu partiendo de les casi sumíes artes marciales antigües. El nuevu sistema basar nel desenvolvimientu físicu, mental y social de les persones y tomó el nome de Yudu. L'oxetivu de Jigoro Kano era crear meyores persones pa la sociedá. Esta nueva concepción marca l'entamu de les artes marciales modernes tal que les conocemos anguaño. “Yá nun se trata d'entrenar pal combate, sinón practicar deporte y forxar el calter”, afirma'l profesor.
“A finales del sieglu XX asocede otra revolución nel mundu de les artes marciales cuando apaecen les artes marciales”, indica l'investigador. Estes artes marciales combinen tanto sistemes de llucha como de cuto y el combate desenvuélvese tanto de pies como nel suelu. “Los combates de MMA profesionales gocien anguaño de gran popularidá, gracies a la poderosa maquinaria mediática norteamericana, que creó un espectáculu de mases n'ocasiones sangrientu”, añede l'investigador. “Sicasí, el MMA puede practicase con seguridá a nivel aficionáu, yá que esisten riegles que protexen a los contrincantes”, conclúi.
Referencia
Jorge Lafuente, Raúl Merinero, Victor Cardenes. Study of efficiency: standing work vs. ground-work in amateur MMA matches. “IDO MOVEMENT FOR CULTURE. Journal of Martial Arts Anthropology”, Vol. 23, no. 2 (2023), pp. 41–49. DOI: 10.14589/ido.23.2.6